Card image

قدردانی ایمیدرو از خدمات انجمن در پیاه‌سازی نظام مدیریت پروژه در این سازمان

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت پروژه ایران، جلسه اختتامیه «پروژه انجام مطالعات فاز شناخت برای پیاده سازی سیستم مدیریت پروژه در ایمیدرو و شرکت های تابعه» عصر شنبه(6 دی 1398) به میزبانی ایمیدرو و با حضور دکتر سعید محمد، دکتر امیرحسین خامنه، دکتر حمیدرضا مفتخری و هنگامه خوش چشمی برگزار شد.

قرارداد همکاری انجمن مدیریت پروژه با ایمیدرو جهت اجرای این پروژه در تاریخ 26 مرداد 1398 منعقد شده و طی این 4 ماه، 73 جلسه با حضور 110 نفر برگزار شده است. هدف از اجرای این پروژه، بررسی وضعیت فعلی نظام مدیریت پروژه سازمان ایمیدرو در سه سطح پروژه، طرح و پورتفولیو و در محدوده کاری تعریف شده در سه بعد کارکنان، ساختار و فرایند های مدیریت پروژه و تکنولوژی(IT) بود. 45 روز کاری جهت انجام این پروژه صرف شده و 4 روز نیز به بازدید از سایت ها اختصاص داشته است. تعدادی از طرح ها شامل زغالسنگ پروده 2، 3 و 4 طبس، فولاد سفید دشت، فولاد میانه، طرح آلومینیوم جنوب، طرح توانمند سازی اکتشاف بررسی شدند. در این میان، 2 دوره آموزشی با حضور مدرسان انجمن مدیریت پروژه طراحی شد تا دانش مدیریت پروژه آموزش داده شود. در نهایت نیز 11 گزارش در قالب 800 صفحه آماده و تقدیم کارفرما شده است.

دکتر خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست اختتامیه این پروژه اظهار کرد: با توجه به حجم بالای طرح هایی که ایمیدرو هر ساله اجرا می کند، نیاز به ایجاد ساختاری برای مدیریت پروژه است. از این رو با پیاده سازی مدیریت پروژه در ایمیدرو، شعار «انجام درست کار درست» به طور کامل محقق می شود.
وی در این نشست ضمن قدردانی از انجمن مدیریت پروژه ایران جهت این همکاری خاطرنشان کرد: انجمن در این همکاری به ما آموخت که چطور باید زمان بندی پروزه را به صورت عملی انجام دهیم و از همین رو توانستیم پروژه انجام مطالعات فاز شناخت برای پیاده سازی سیستم مدیریت پروژه را در زمان مقرر به اتمام رسانیم. انجمن مدیریت پروژه، کار مطالعاتی مناسبی برای بررسی موضوع پیاده سازی مدیریت کنترل پروژه در ایمیدرو انجام داده است. همه مدیریت های تخصصی، در این پروژه درگیر بودند و از میان همه شرکت ها، شرکت هایی انتخاب و به صورت پایلوت بررسی شدند.
دکتر سعید محمد، رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران نیز با اشاره به اهمیت مدیریت پروژه در ایمیدرو، گفت: ایمیدرو به عنوان یک سازمان تخصصی، پروژه های مهم و تاثیرگذار را در کشور اجرا می کند و تاثیر مستقیمی بر تولید ناخالص ملی دارد. با توجه به پروژه محور بودن ایمیدرو و تاکید این سازمان بر انجام پروژه ها در زمان خود و حتی قبل از برنامه، این انجمن می تواند خدمات مناسبی در راستای ایجاد فرهنگ مدیریت پروژه، براساس استانداردهای IPMA ارائه کند.