Card image

دكتر سعيد محمد به دنبال مطالبه حق فارغ التحصيلان مديريت پروژه از وزارت راه و شهرسازي

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت پروژه ایران، دکتر سعید محمد در راستاي فعاليتهاي داوطلبانه خود در جامعه حرفه اي

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت پروژه ایران، دکتر سعید محمد  در راستاي فعاليتهاي داوطلبانه خود در جامعه حرفه اي در انتهاي سومين سال رياست در انجمن مديريت پروژه ايران در نامه‌هایی جداگانه به دکتر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی خواستار به رسمیت شناختن کارشناسی رشته مدیریت پروژه جهت اخذ پروانه اشتغال مهندسی ساختمان و همچنین درج گرایش‌های (مدیریت ساخت و مدیریت پروژه و ساخت) در پروانه اشتغال اعضای نظام مهندسی ساختمان شد.
طي سه سال گذشته با حضور ايشان انجمن مديريت پروژه ايران با توسعه  تعاملات ملي خود  توانسته به عملكرد قابل توجهي دسترسي يابد.
از سال ١٣٩١ رشته مدیریت پروژه بر اساس تشخیص کمیسیون هم ارزی وزارت راه و شهرسازی با استناد به قانون ۷ نظام مهندسی از رشته‌های مرتبط با عمران شناخته و به فارغ التحصیلان این رشته امتیاز دریافت پروانه نظام مهندسی داده شد. این امر سبب علاقه‌مندی و جذب دانشجویان زیادی به این رشته شد اما پس از گذشت ۶ سال این کمیسیون به موجب بخش‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۷ فارغ التحصیلان این رشته را از این امتیاز محروم ساخت. در صورتی که بررسی چارت آموزشی رشته مدیریت پروژه و مقایسه آن با رشته مهندسی عمران از تطبیق بیش از ۷۰درصدی این دو چارت خبر می دهد.
دکتر محمد در نامه خود به وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: از آنجا که فارغ التحصیلان این رشته که اکثرا در رشته های معماری و عمران فعال هستند در شرایط فعلی از جمله مهم ترین عوامل موفقیت پروژه ها و توسعه زیر ساخت های کشور عزیزمان می باشند خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا ضمن بررسی موضوع، شرایط درج این رشته در پروانه اشتغال اعضای سازمان نظام مهندسی فراهم و زمینه استفاده هر چه بیشتر از تخصص این قشر در صنعت راه و شهرسازی فراهم آید.

رئیس انجمن مدیریت پروژه همچنین در این مطالبه آورده است: سالهاست که دانشکده های مهندسی عمران، گرایش مهندسی و مدیریت ساخت و دانشکده های معماری گرایش مدیریت پروژه و ساخت دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی ساختمان تربیت می کنند. عمده این دانش آموختگان، دارای پروانه اشتغال مهندسی ساختمان در یکی از رشته های هفتگانه هستند. با این وجود، در سالهای اخیر برخی ادارات کل راه و شهرسازی از درج گرایش کارشناسی ارشد و دکترای گرایش های مرتبط با مدیریت پروژه، در پروانه اشتغال خودداری می کنند. خواهشمند است، دستور فرمایید ضمن اصلاح این رویه با تدبیر آن وزارتخانه به ارتقا دانش مدیریت پروژه و کاربست آن در مهندسی ساختمان کمک شود.