Card image

برگزاری تدکس

برگزاری تدکس دانشگاه تهران با شعار لحظات ملموس در ۸ اسفندماه

برگزاری تدکس دانشگاه تهران با شعار لحظات ملموس در ۸ اسفندماه

رویداد تدکس چیست و رویداد تدکس دانشگاه تهران چگونه برگزار خواهد شد!

هدف اصلى رویداد تدکس (TEDx)، گسترش ایده‌ها در قالب سخنرانی‌های کوتاه و قدرتمند (کوتاه‌تر از ۱۸ دقیقه) می‌باشد. ذهن‌های خلاق جامعه در موضوعات متنوع، گاهى به ایده‌هایى نوآورانه و تحول‌گرایانه می‌رسند که اگر آن‌ها را در بسترى مناسب براى بقیه ارائه کنند، می‌توانند تغییراتی را در نوع نگرش، رفتار و ارتباطات دیگر افراد جامعه ایجاد نمایند. فراهم نمودن فرصتی مناسب براى عرضه ایده‌هاى گوناگون، هدف اصلى رویداد تدکس است.

رویـداد تدکس دانشگاه تهران، روز ۸ اسفندماه ۱۳۹۹ با شعار «لحظات ملموس» به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. این همایش، با همکارى و انـرژى دانشجویان مستعد و مبتکرى که داوطلبانه با تیم برگزارى همایش همکارى می‌نمایند، اجرا خواهد شد. اولین رویداد تدکس دانشگاه تهران، «دنیاى قشنگ نو» بود که در ۲۰ آبان ماه ۹۴ برگزار شد. رویداد پیش رو، دومین رویداد تدکس دانشگاه تهران به شمار می‌رود که با فعال‌سازی مجدد مجوز سازمان جهانی TED مجدداً فعالیت خود را این بار، با قوت بیشتر آغاز نموده است. این رویداد مجموعه‌ای از ۸ سخنرانی در حوزه‌های مختلف می‌باشد که با اجرای هنری موسیقی به صورت میان‌ برنامه همراهی می‌شود. همچنین در رویداد لحظات ملموس آقای منصور ضابطیان میزبان برنامه بوده و بخش‌های متنوع رویداد را هدایت خواهند نمود.

تم رویداد

موضوعات مورد بحث سخنرانان در لایه زیرین از طریق ریسمانى که، در اکثر همایش‌های TEDx، همان شعار رویداد است به یکدیگر متصل می‌شوند. انتخابى که در نگاه اول شاید به چشم مخاطب رویداد نیاید، اما شعار یا قالب همایش مخاطب را به چالش کشیده و او را به اندیشه پیرامـون موضـوعات و یافتن نقاط اتصال میان آن‌ها دعوت می‌کند. دلیل انتخاب شعار «لحظات ملموس» این بوده که در زندگی همه‌ی ما اتفاق‌های عجیب بسیاری رخ می‌دهد. از پس این اتفاق‌ها، لحظاتی پر از احساس‌های ناب و تکرارنشدنی را تجربه می‌کنیم که گاهی به سختی می‌توان با رنگ و لعابی از واژه‌ها آن‌ها را توصیف کرد. سخنرانان این رویداد، لحظات منحصربه‌فردشان را با کلام‌ ملموس می‌کنند تا بتوانیم دقایقی از تجربه‌‌شان را لمس کنیم.

سخنرانان رویداد

این رویداد متشکل از ۸ سخنران در حوزه‌های مختلف هنر، موسیقی، ورزش، مسئولیت اجتماعی، سیاست و کارآفرینی است. هدف از دعوت هر سخنران ارائه دیدی جدید و نگاهی جدی به حوزه‌های مختلف است. رویکرد اصلی تدکس دانشگاه تهران بحث امید و مسئولیت است و سعی داریم در قالب این رویداد افقی جدید را پیش روی افراد باز نماییم. از این روی از مهمانانی دعوت شده که به مراتب کارهای مهمی را به انجام رسانده‌اند اما ممکن است تاکنون فرصت ارائه لحظات خاص خود را در این مسیر نداشته‌اند. ما باور داریم وجود چنین سخنرانانی می‌تواند حرف‌هایی جدیدی برای جامعه در برداشته و به ارتقای سطح جامعه از جهات مختلف کمک نماید.

برای شرکت در تدکس دانشگاه تهران کافی است تا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اعضای انجمن مدیریت پروژه ایران می توانند برای دریافت کد تخفیف ثبت نام حداکثر تا انتهای ساعت اداری روز چهارشنبه 6 اردیبشهت از طریق ارسال پیامک واتس آپ با دبیرخانه انجمن هماهنگ فرمایند.

ثبت‌نام در رویداد لحظات ملموس