Card image

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انجمن مدیریت پروژه ایران

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی انجمن مدیریت پروژه ایران با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت پروژه ایران

 در مراسمی که روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد؛ تفاهمنامهای بین انجمن مدیریت پروژه ایران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در زمینه همکاریهای آموزشی و پژوهشی منعقد شد.

در این مراسم آقایان مهندس علیرضا میرجعفری، مهندس هاشمی، مهندس صلاحی مهر و دکتر ایوبی نژاد از  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و آقایان دکتر سعید محمد، دکتر مهدی روانشادنیا، مهندس فرهاد نصراله پور و خانم هنگامه سادات خوش چشمی از انجمن مدیریت پروژه ایران حضور داشتند.

آقای مهندس علیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خلال این مراسم گفتند: با انعقاد این تفاهم نامه گام مهمی در راستای مدیریت پروژه‌ها و همچنین ارتقاء صنعت مهندسی ساختمان برداشته شده است. همچنین ایشان افزودند: ما ۲ نهاد آموزشی هستیم که در راستای آموزش های علمی یک گامی رو به جلو برداشته ایم و همین اقدامات در حوزه ساخت و ساز باعث بهبود وضعیت ساخت و ساز و افزایش کیفیت در این بخش خواهد شد.

آقای میرجعفری ادامه دادند: صدور شناسنامه فنی و ملکی باعث افزایش کیفیت ساخت و ساز می‌شود وامروز شاهد آن هستیم که یکی از ملاک های برتری ساختمان ها نسبت به یکدیگر همین شناسنامه فنی و ملکی است در قیمت و کیفیت ساختمان ها بسیار موثر است.

آقای دکتر سعید محمد نیز طی این مراسم فرمودند: ما در تلاشیم رشته‌های نقشه برداری، راه سازی و مدیریت پروژه را به رشته‌های نظام مهندسی اضافه کنیم. نامه درخواست آن را نیز به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده ایم و علیرغم پیگیری‌ها پاسخی دریافت نکرده ایم.

رییس انجمن مدیریت پروژه ایران درباره این انجمن فرمودند: انجمن مدیریت پروژه رتبه A را دارد و همواره از سوی وزارت علوم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در حال حاضر جایگاه خوبی را بین مدیران از آن خود کرده است هم در مباحث آموزشی و هم در مباحث پژوهشی. این انجمن به جز تهران در استان‌های خوزستان، خراسان، اصفهان و آذربایجان شرقی شعبه و دفاتری را ایجاد کرده و در حال توسعه است.

دکتر محمد با بیان اینکه هدف این انجمن ارتقای مدیریت پروژه در کشور است اظهار داشتند: افراد فکر می‌کنند وقتی که مهندس شدند مدیر هم هستند اما مدیریت یک علم است و باید چهارچوب‌های آن را آموخت.

رئیس انجمن مدیریت پروژه ایران با اشاره به اهمیت کسب علم مدیریت پروژه از سوی مهندسان گفتند: متأسفانه در ۸ سال گذشته از ساخت و ساز مسکونی غفلت شده است چیزی که جزو تعهدات دولت‌ها و در قانون اساسی آمده است. ایشان یادآور شدند: دولت مسئول تأمین مسکن مردم است و امروز زوایای این بحران کمبود مسکن را مردم بیشتر می‌بینند.