Card image

توضیحات دکتر حسین رادمهر پیرامون اهداف و برنامه‌های کمیته برنامه‌ریزی و تأمین مالی

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت پروژه ایران، دکتر حسین رادمهر رئیس کمیته برنامه ریزی و تأمین مالی انجمن در گفتگویی با سایت انجمن پیرامون موضوعات مختلف از جمله چشم انداز و برنامه های کمیته توضیحاتی ارائه نمود.

دکتر رادمهر در ابتدای این مصاحبه به چگونگی ایجاد کمیته اشاره کرد و افزود: کمیته برنامه ریزی و تامین مالی با توجه به نیازی که از ابتدای تاسیس انجمن احساس می‌شد و همچنین تصمیم هیئت مدیره محترم برای ایجاد واحد متمرکزی در خصوص برنامه ریزی، شکل گرفت. هر سازمان دارای یک واحد برای طرح و برنامه، سیستم‌ها و روش‌ها، برنامه‌ریزی و... است که انجمن نیز از این امر مستثنی نیست. در انجمن هم، این نیاز ایجاد شد که چنین واحدی تشکیل شود. بر اساس کارکردهای برنامه ریزی و تامین مالی در این کمیته این دو موضوع تلفیق شد و شرح فعالیت‌های آن نیز استخراج گردید؛ نهایتا در جلسه هیئت مدیره ایجاد این واحد، تصویب و در چارت سازمانی به عنوان یک واحد مستقل گنجانده شد. پس از تشکیل کمیته از 6 نفر از صاحب‌نظران برنامه‌ریزی و متخصصان این حوزه دعوت شد تا عضو شوند.

وی در ادامه در خصوص کارکرد اصلی کمیته تحت ریاست خویش تصریح کرد: کمیته برنامه ریزی و تامین مالی از دو بخش مجزا تشکیل شده است؛ یکی برنامه ریزی یکپارچه و کلان برای انجمن که یکپارچگی و کلی‌نگری فعالیت‌ها در آن هست و دیگر موضوع تامین مالی و کنترل بودجه که بر اساس برنامه های سالانه مدیریت می‌شوند. فعالیت‌های اصلی این کمیته شامل برنامه ریزی در سطح کلان و برنامه ریزی جامع برای کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین تهیه سند استراتژی برای انجمن، استانداردسازی فعالیتهای انجمن مثل گرفتن ISO و ایجاد داشبورد گزارش دهی دقیق به ذینفعان می باشد.

دکتر رادمهر همچنین خاطر نشان کرد: موضوع بعدی که این کمیته دنبال می کند مدیریت هزینه و تامین مالیست. طبق چشم اندازی که در سند استراتژی انجمن دیده شده، پایه‌ریزی در حال انجام هست و یکی از اولویت های مرتبط کمیته برنامه ریزی انجمن اخذ ISO است. در کمیته، کارگروهی در حال تشکیل است تا برای انجمن گواهینامه ISO را تا پایان سال جاری اخذ نماید. این فعالیت در برنامه های سال جاری کمیته در نظر گرفته شده است و امیدوارم که بتوانیم در نیمه دوم سال جاری  آن را محقق کنیم.

وی افزود: ما در برنامه‌های بلند مدت انجمن به دنبال این هستیم که ان،شاالله در سال آینده، سیستمی مکانیزه کامل و یک بانک اطلاعاتی جامع برای انجمن پایه ریزی کنیم که تمام کمیته ها، کارگروهها و بخش‌های مختلف به آن متصل شوند و از طریق این سیستم روی حیطه کاری خودشان، مدیریت متمرکزتری داشته باشند.

رئیس کمیته برنامه ریزی و تامین مالی در خاتمه پیرامون پتانسیل انجمن مدیریت پروژه اذعان کرد: کمیته برنامه ریزی و تامین مالی با برنامه ریزی که با مشارکت کمیته‌های دیگر انجمن انجام می دهد، به دنبال این خواهد بود که یکی از بهترین انجمن‌های کشور باشد و تلاش بر این است که در منطقه، به خصوص کشورهای فارسی زبان، نقش بهتری برای مدیریت پروژه داشته باشد. این چشم انداز به صورت کمی و کیفی درون سند استراتژی پیش بینی شده و این سند باعث شده است با خط مشی‌ای که انجمن مشخص کرده، بدانیم در چه جهتی باید حرکت کنیم تا بتوانیم مدیریت موثرتری را ایفا کنیم.

مصاحبه از: مهندس مصطفی فکوری؛ نماینده روابط عمومی در کمیته برنامه ریزی و تامین مالی انجمن مدیریت پروژه ایران