Card image

گزارش رئیس هیات مدیره انجمن در مجمع عمومی

رئیس محترم هیات مدیره انجمن در هفدهمین مجمع عمومی عادی انجمن مدیریت پروژه ایران در هشت سرفصل توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت پروژه ایران، هفدهمین مجمع عمومی عادی انجمن مدیریت پروژه ایران (نوبت دوم) روز سه شنبه 23 شهریور ماه 1400 با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس انستیتو نفت دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر سعید محمد رئیس محترم هیات مدیره انجمن در راستای ارائه گزارش عملکرد به هفدهمین مجمع عمومی عادی انجمن مدیریت پروژه ایران در هشت سرفصل(به ترتیب ذیل)، توضیحاتی ارائه داد.

*حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری     *حوزه توسعه تعاملات ملی     *حوزه توسعه فعالیت های بین المللی

*جایزه ملی مدیریت پروژه      *حوزه گواهینامه ها        *شبکه اعضای جوان    *حوزه توانمندسازی    *پیگیری مسائل اعضا

دکتر محمد در ابتدا به حوزه وزارت علوم، و تحقیقات و فناوری اشاره و تصریح کرد: براساس تلاش همه همکاران ما، توانستیم امتیاز کل انجمن را از 1100 به 1417/5 ارتقا بدهیم. این امر بخاطر فعالیت و تلاش همکاران ما در هیات مدیره میسر شد. آن ها همچنین کمک های بسیاری را به صورت مشاور به کمیسیون انجمن های علمی در حوزه  انجمن های علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه دادند.

وی در زمینه توسعه تحولات ملی بیان کرد: با توجه به اینکه وظیفه انجمن ارتقای سطح مدیریت پروژه در کشور است، تلاش کردیم تا حوزه‌هایی که در کشور مغفول مانده را فعال کنیم. یکی از آن‌ها، افتتاح و ثبت مرکز آموزش و ترویج داوری انجمن مدیریت پروژه ایران است. داوری یکی از موضوعات مهم در پروژه های کشور ماست که مرجع خاصی ندارد و بحمدالله این موضوع استارتش زده شده است. در همین جهت، مذاکره با مجتمع ویژه دعاوی تجاری انعقاد تفاهمنامه داشتیم و همچنین مذاکره‌ای نیز با شورای عالی فنی به منظور ارجاع کار به داوران مرکز و انجمن مدیریت پروژه انجام شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران عنوان کرد: کمیته‌ای در زمینه ارتباط با صنعت را برای اولین بار ایجاد کردیم که دو تفاهنامه همکاری با سازمان نظام مهندسی استان تهران و مرکز مطالعات راهبردی ناجا منعقد شد و در ادامه فعالیت‌های مشاور تخصصی به سازمان های متقاضی هم در دستور کار داریم.

وی در ادامه گزارش به حوزه فعالیت‌های بین المللی پرداخته و افزود: جای خوشحالیست که یکی از اعضای هیات مدیره عضو کمیته اخلاق IPMA شدند و ما موفق شدیم یک کرسی در این کمیته به دست بیاوریم. همین طور برنامه‌ریزی‌هایی شده که همکاران ما بتوانند در پنل تخصصی کنفرانس مدیریت پروژه روسیه حضور پیدا کنند. در حوزه جایزه ملی مدیریت پروژه، ما بحث بازنگری دستورالعمل و فرآیند داوری در راستای دریافت بازخورد از مشتریان جایزه ملی مدیریت پروژه را داشتیم. دوره دهم جایزه ملی مدیریت پروژه را از اسفندماه 1399 شروع کردیم؛ همین طور با توجه به اینکه در مدل ارزیابی ما تغییر داشتیم، 38 ارزیاب جدید آموزش دادیم و به شبکه جایزه ملی مدیریت پروژه اضافه کردیم. ما همچنین برنامه ریزی و راه اندازی جایزه مدیر پروژه برتر را هم در دست پیگیری داریم.

دکتر محمد در مورد مرکز گواهینامه تشریح کرد: فرآیند تمدید اعتبار مرکز صدور گواهینامه به صورت الکترونیکی پیگیری شد. از جناب آقای شاکری که 2 روز مستمر در حضور اعضای IPMA جهانی به صورت الکترونیکی بحث ها پیگیری شد و این تمدید اتفاق افتاد، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن از تغییر ساختار و توسعه چارت مرکز صدور گواهینامه خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق خلع ها و مشکلاتی که وجود داشت این امر صورت پذیرفت و کار خوب دیگری هم که جای تشکر و قدردانی دارد، فعال کردن گواهینامه های مدرسان و مشاوران بود.

دکتر محمد در ادامه به تشکر و قدردانی بابت منظم و فعال بودن شبکه اعضای جوان پرادخت و به فعالیت‌های این شبکه به شرح زیر اشاره کرد: بازنگری منشور شبکه اعضای جوان، برگزاری گردهمایی آنلاین و جذب پروژه اجرایی پس از برگزاری گردهمایی سوم این شبکه، راه اندازی مسابقه ملی همکاری مجازی NleCCo، برگزاری 3 رویداد اهدای جوایز برای برندگان مسابقات یانگ کرو از مهمترین اقدامات این شبکه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص توانمندسازی انجمن عنوان کرد: برای اولین بار کمیته برنامه ریزی و تامین مالی را ایجاد کردیم؛ هدف ما این بوده که در کنترل برنامه سالانه کمیته ها، هیات مدیره نقش آفرینی بیشتری کند. خدا را شکر بعد از سال ها مطرح شدن تدوین سند استراتژی انجمن مدیریت پروژه، خوشبختانه با تصویب هیات مدیره این سند تنظیم شد و در تارنمای انجمن قرار گرفت. در بخش اخذ گواهینامه حرفه‌ای ایزو نیز با حداقل هزینه و با کیفیت عالی در دست انجام است و امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم برای انجمن، این گواهینامه را اخذ کنیم. همچنین با توجه به پیاده‌سازی نظام مدیریت هزینه، با دقت بالا، در حال کنترل هزینه ها هستیم.

رئیس هیات مدیره انجمن در ادامه عنوان کرد: کمیته روابط عمومی به عنوان زیر مجموعه دبیرخانه و به منظور شفاف سازی هر چه بیشتر اقدامات کمیته ها تاسیس و فعال شده است. همچنین آیین نامه معاملات انجمن بعد از 7 سال اصلاح و ساماندهی شد. در کمیته زنان وضعیت خوبی وجود دارد و ارتباط خوبی با بانوان مدیریت پروژه برقرار شده است. مرکز دیگری نیز با عنوان "مرکز منتورینگ" زیر مجموعه کمیته زنان طراحی و به زودی شروع به کار خواهد کرد.

دکتر محمد در پایان به مطالبات اعضای انجمن در گرایش مدیریت ساخت و مدیریت پروژه و ساخت اشاره کرد و افزود: دانش آموختههای این رشته می‌بایست پروانه اشتغال اعضای نظام مهندسی را بتوانند بگیرند. در این خصوص مکاتباتی را با وزارت راه وشهر سازی که مرجع بالاتر از سازمان نظام مهندسی و ساختمان است، انجام داده‌ایم.

اهم فعالیت های هیأت مدیره دوره هشتم

گزارش از نماینده روابط عمومی انجمن مدیریت پروژه ایران : مهندس مصطفی فکوری