معرفی کمیته برنامه و بودجه
1- مقدمه
• " کمیته برنامه و بودجه " بعنوان یکی از اجزاء و ارکان انجمن علمی مدیریت پروژه ایران، تلاش می نماید با پیروی از قوانین، مصوبات و ضوابط انجمن و نیز رعایت اخلاق حرفه ای و قانونی نسبت به تحقق اهداف و برنامه های کلی انجمن اقدام نماید. در این راستا سند حاضر تعیین کننده چارچوب کلی اهداف و وظایف این کمیته بوده و پس از تصویب هیات مدیره قابل اجراء خواهد بود.2- چشم انداز
• ارتقای انجمن مدیریت پروژه به عنوان بهترین الگوی انجام کار نظام مند و پایدار در بین انجمن های علمی ایران تا سال 14023- ماموریت کمیته
• جستجو برای کشف بهترین راهکارهای توسعه انجمن مدیریت پروژه ایران• مدیریت تدوین استراتژی انجمن و تدوین اجزاء و شاخصهای کنترلی آن
• برنامه ریزی، نظارت و کنترل فعالیتهای انجمن مدیریت پروژه ایران که بر اساس استراتژی تعریف می گردد
• یافتن بهترین راهکارهای تامین مالی انجمن و بودجه ریزی کلان ارکان و نظارت بر آن
4- اهداف
• همکاری و تعامل با سایر کمیته ها و ارکان انجمن به منظور تدوین استراتژی و نیز تحقق اهداف اصلی انجمن• برنامه ریزی و کنترل دوره ای اهداف، برنامه ها، بودجه و عملیات انجمن و زیرشاخه ها
• بازنگری و یکپارچه سازی تمامی رویه ها ، دستورالعمل ها و فرمت های انجمن مدیریت پروژه تحت یک نظام یکپارچه و استاندارد
• افزایش اثربخشی فعالیتهای انجمن و تطابق با IPMA جهانی از طریق ممیزی داخلی
• مدیریت دانش ( ثبت درس آموخته ها ، تجارب و ....)
• تعیین و معرفی روشهای بنیادی توسعه انجمن و نظارت بر تحقق آنها
5- ساختار و تشکیلات
4-1 اعضای کمیته با احتساب رئیس کمیته مشکل از 7 نفر می باشد.4-2 رئیس کمیته توسط هیات مدیره و برای یک دوره 1 ساله انتخاب می شود.
4-3 مصوبات کمیته با اکثریت نسبی اراء قانونی است.
4-4 اعضای کمیته با رای اعضای هیات مدیره از بین افرادی که توسط رئیس کمیته معرفی می شوند انتخاب خواهند شد.
تبصره 1 : در برخی موارد افرادی مطابق مصوبات به عضویت کمیته ها انتخاب می گردند.
4-5 تعداد افراد معرفی شده به هیات مدیره برای عضویت در کمیته، باید حداقل 12 نفر ( 2 برابر منتخبین) باشد.
4-6 کمیته متشکل از رئیس و دبیر بوده و در صورت نیاز، یکی از اعضا نیز بعنوان نایب رئیس معرفی می گردد. دبیر کمیته می تواند از اعضاء کمیته باشد اما الزامی برای این موضوع نیست.
5-7 جلسات کمیته باید حداقل ماهانه یکبار برگزار گردد. نوع برگزاری جلسه (حضوری یا مجازی) به تشخیص رئیس کمیته می باشد.
5-8 صورتجلسات کمیته ها باید مطابق با سیستم شماره گذاری و مدیریت مکاتبات انجمن برای دبیرخانه ارسال شود.
5-9 در صورت نیاز کمیته می تواند نسبت به تشکیل کارگروههای زیر مجموعه و نیز تدوین آیین نامه های داخلی اقدام نماید، مشروط بر آنکه تضادی با مصوبات قانونی و مصوبات هیات مدیره نداشته باشد.
6- شرح وظایف کمیته
1. تدوین استراتژی با همکاری ارکانی از قبیل شورایعالی انجمن و نیز کمیته ها و شاخه ها2. برگزاری جلسات مستمر
3. مشورت و همفکری بمنظور تعیین راهکارهای جدید برای توسعه و نیز منابع تامین مالی
4. ارائه گزارش کار به هیات مدیره
5. همکاری با دبیرخانه بمنظور پیشبرد برنامه ها
6. برنامه ریزی و کنترل دوره ای برنامه های انجمن ( کمیته ها و ارکان انجمن مرکزی و زیر شاخه ها به صورت ماهانه و تهیه داشبورد مدیریتی برای ارایه در هیات مدیره )
7. سازماندهی سیستم ها و روشها (بازنگری و یکپارچه سازی تمامی رویه ها، دستورالعمل ها و فرمت های انجمن مدیریت پروژه)
8. پیشنهاد روشهای تامین منابع مالی ( برنامه ریزی ، تامین و نظارت بر عملکرد بودجه ای )
9. ممیزی داخلی ( شش ماهه کمیته ها و تطابق با IPMA )
10. مدیریت دانش فعالیتهای انجمن ( ثبت درس آموخته ها ، تجارب و ....)
لازم است تا بمنظور همکاری بیشتراز هر کمیته یک نفر به عنوان رابط به کمیته برنامه و بودجه معرفی شوند. در صورت لزوم از ایشان جهت شرکت در جلسه دعوت به عمل خواهد آمد.
رویداد های مرتبط با کمیته
مشاهده تمامی رویداد[شنبه, 22 خرداد 00 ]
دوره تربیت ارزیاب جایزه ملی پروژه بر مبنای استاندارد PEB ویژه متقاضیان واجد شرایط
ادامه مطلب[سهشنبه, 18 خرداد 00 ]
دوره تربیت ارزیاب جایزه ملی مدیریت پروژه بر مبنای استاندارد PEB ویژه ارزیابان مدل PEM
ادامه مطلب